Menu Close

TRISPALVĖ MITYBOS PIRAMIDĖ

Šiandien neabejojama, kad mityba yra sveikatos pagrindas, tačiau statistika rodo, kad mokinių mityba nėra sveika, juo labiau nėra sveikatinanti.

Atkreipiant dėmesį į šios problemos mažinimą ir įsipareigojant augti sveikiems, stipriems Lietuvos piliečiams, Nepriklausomybės 30-ąjį gimtadienį pasitikti apsisprendus gyventi sveikiau, kovo 2-6 dienomis akademiko Adolfo Jucio progimnazijoje ir Kulių gimnazijoje vyko užsiėmimai ir pamokos skatinančios ugdyti ir informuoti vaikus apie sveikus ir nesveikus maisto produktus, jų pasirinkimą, kokių žingsnių imtis, norint valgyti sveikiau? Kokios yra sveikos mitybos taisyklės?

Užsiėmimus ir integruotas pamokas ikimokyklinio ir pradinio ugdymo vaikams vedė mokyklų visuomenės sveikatos specialistė, kuri šiai progai padarė kitokią mitybos piramidę – TRISPALVĘ MITYBOS PIRAMIDĘ.

Specialistė kartu su mokiniais nagrinėjo ir aptarė sveikos mitybos piramidę sudarančius maisto produktus. Vyko diskusijos apie tai, kuriuos maisto produktus galima valgyti dažniau, o kuriuos labai retai. Buvo pateikta įrodymų, kad netinkama mityba lemia nutukimą, kraujotakos sistemos ligas, cukrinį diabetą, onkologines, virškinamojo trakto ligas. Akcentuota, kad žmogus su maistu turi gauti tiek energijos, kiek jos išeikvoja per dieną. Teoriniai užsiėmimai buvo pagrįsti vaizdine video medžiaga.

Netradicinę veiklą vainikavo praktinis darbas – mokiniai turėjo sugrupuoti  maisto paveikslėlius su užrašais nurodančiais: teigiamą ir neigiamą mitybos poveikį organizmui, sveiką maistą ir „šlamštą“, maistą, kuris suteikia energijos, ir maistą, kurį dažnai valgant gali atsirasti antsvoris ir nutukimas. Vyko diskusijos apie tai, kuriuos maisto produktus galima valgyti dažniau, o kuriuos labai retai.

Šių pamokų tikslas – skatinti jauną žmogų teisingai pasirinkti sveikesnę ir tinkamą mitybą, kuri suteiktų džiaugsmą ir sveikatą pilnaverčiam žmogaus gyvenimui.

Plungės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

visuomenės sveikatos specialistė Irena Lapienė

Skip to content