Šventinis persivalgymas. Kaip jo išvengti?

Šventinis persivalgymas. Kaip jo išvengti?

Artėjant didžiosioms metų šventėms tikriausiai kiekvienas susimąstė kiek reikės valgyti. Pagal tradicijas Kūčioms būtina paruošti ir per jas paragauti dvylika patiekalų. Tačiau tuo valgymo maratonas nesibaigia – per Kalėdas vėl laukia skanėstais nukrauti stalai. Besaikis valgymas gali ne tik apsunkinti mūsų skrandį, bet ir sukelti įvairius negalavimus.

Jei vis dėlto atrodo, kad atsilaikyti prieš skanų maistą, galima pasinaudoti keliomis gudrybėmis. Viena dažniausių klaidų, kurias darome artėjant šventėms – vietos „taupymas“ pilve. Per visą dieną nieko nevalgome, kad vakare tilptų daugiau. Dietologai teigia, kad pusryčiavimas puikiai mus apsaugo nuo besaikio persivalgymo, nes mažina alkio jausmą. Tad geri pusryčiai ir užkandis per pietus prieš šventinę vakarienę bus tik į naudą.

Keletas patarimų kaip išvengti persivalgymo:

  • Venkite didelių lėkščių;
  • Maistą į lėkštes dėkite nedidelėmis porcijomis;
  • Neskubėkite užpildyti tuščios lėkštės;
  • Dažniau atsikelkite nuo stalo: judėdami suvalgysite mažiau.
  • Negerkite daug vandens valgant, nes taip atskiedžiamos skrandžio sultys ir suprastėja virškinimo procesas.