Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazijoje sveiko maisto degustacija

Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazijoje sveiko maisto degustacija

Šių metų lapkričio mėnesį Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazijos pradinių klasių mokiniai ypatingą dėmesį skyrė sveikai mitybai. Svarbu, kad mityba būtų ne tik sveika, bet ir sveikatinanti, todėl būtina laikytis pagrindinių sveikos mitybos taisyklių. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė kartu su pradinukais viską aptarė teoriškai, o praktiškai išbandė naujus skonius. Sveikos mitybos rekomendacijos: • valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvūninės kilmės maistą; • kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų; • kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną); • išlaikyti normalų kūno svorį (kūno masės indeksas: 18,5–25); • mažinti riebalų vartojimą; gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais; • riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa; • vartoti pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį); • rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti, saldžius gėrimus, saldumynus; • valgyti nesūrų maistą; bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis (5 g); vartoti joduotą druską; • valgyti reguliariai; • gerti pakankamai skysčių, ypač vandens arba nesaldintos arbatos; • taip pat rekomenduojama kasdien aktyviai judėti. Įrodyta, kad netinkama mityba lemia nutukimą, kraujotakos sistemos ligas, cukrinį diabetą, onkologines, virškinamojo trakto ligas. Įvairiose šalyse atliktų tyrimų duomenimis įrodyta, kad didelė dalis gyventojų valgo per daug riebalų ir cukraus turinčio maisto, per mažai vaisių ir daržovių, dėl to daugėja antsvorio turinčių ir nutukusių žmonių. Su maistu organizmas turi gauti tiek energijos, kiek jos išeikvoja per dieną. Labai svarbu, kad būtų laikomasi visų išvardytų taisyklių. Maisto įvairovę parodo ,,Maisto pasirinkimo piramidė“, kurioje matyti, kokius maisto produktus rekomenduojama vartoti kasdien ir kelis kartus per dieną, kokius rečiau ir saikingai bei kokius – retai ir mažai, kad mityba būtų tinkama ir sveika.

 

Mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Inga Virketė